مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري ايلام گفت: آمارهاي رسمي از بهبود نسبي وضعيت اجتماعي اين استان در حوزه هاي مختلف در سال 94 حكايت دارد.
کد خبر: ۲۲۱۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 30 April 2016

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري ايلام گفت: آمارهاي رسمي از بهبود نسبي وضعيت اجتماعي اين استان در حوزه هاي مختلف در سال 94 حكايت دارد.


به گزارش تابناک ایلام؛علي مهرعليزاده اظهار كرد: سال گذشته با كاهش برخي آسيب هاي اجتماعي و افزايش ميزان تولد و ازدواج نسبت به سال هاي گذشتهدر اين استان مواجه بوديم كه نشان از بهبود نسبي وضعيت اجتماعي دارد.
وي با بيان اينكه سال گذشته ميزان خودكشي در اين استان 14 درصد نسبت به سال قبل تر كاهش يافت، افزود: سال گذشته همچنين افزايش ميزان ازدواج هاي ثبت شده و كاهش 21 درصدي تعداد فوتي ها را در استان داشتيم.
مهر عليزاده تاكيد كرد: هر چند روند آسيب هاي اجتماعي در استان كاهشي بوده اما با وضعيت مطلوب و رضايت بخش همچنان فاصله داريم و اين اقتضا مي كند تلاش هاي خود را براي بهبود وضعيت اجتماعي استان ادامه دهيم.
مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري ايلام با بيان اينكه مجموعه ايي از عوامل در بهبود نسبي وضعيت اجتماعي نقش دارند، گفت: شرايط اميدوار كننده كشور در سطح كلان و ايجاد ثبات در حوزه هاي مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي را مي توان مهمترين علت اين بهبودي دانست.
مهرعليزاده يادآور شد: اين بهبود وضعيت اجتماعي استان نسبي است و در مقايسه با سال هاي گذشته بهتر شده و اين به اين معني نيست كه ديگر هيچ مشكلي در هيچ زمينه اجتماعي وجود ندارد.
وي با بيان اينكه وضعيت اجتماعي استان بدتر از آنچه هست نشان داده شده است، گفت: در شرايط كنوني جامعه بيشتر از هر چيزي به اميدواري نياز دارد و بايد از القاي فضاي ياس و نااميدي در جامعه به شدت پرهيز شود.
وي اضافه كرد: اطلاع رساني پراكنده و غيرمنسجم در زمينه آسيب هاي اجتماعي به ايجاد ياس و نااميدي در جامعه مي انجامد لذا رسانه ها در جهت اصلاح وضعيت و بهبودي آن در استان اطلاع رساني كنند.
استان ايلام در غربي ترين نقطه كشور با 590 هزار نفر جمعيت همانند بسياري از مناطق ديگر كشور با آسيب هاي اجتماعي متعددي روبرو است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار