ریيس دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور گفت: امسال با تدوین رشته‌های جدید در پذیرش مهرماه 700 کد رشته جدید به امور آموزشی این دانشگاه اضافه خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 03 May 2016

ریيس دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور گفت: امسال با تدوین رشته‌های جدید در پذیرش مهرماه 700 کد رشته جدید به امور آموزشی این دانشگاه اضافه خواهد شد.

به گزارش تابناک ایلام، «محمد اخباري» در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: بيش از 470 هزار دانشجو در يک هزار مركز دانشگاهي علمي كاربردي سراسر كشور در 800 رشته مشغول تحصیل هستند كه بيش از 3 هزار و 200 شغل مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک ‌میلیون و 200 هزار دانشجو از اين دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند كه 78 درصد آن‌ها شاغل هستند، افزود: دانشگاه جامع علمي كاربردي مکانی برای تحقق شعار سال و تربیت دانشجو آچار به دست و فنی است.

اخباری با اشاره به اینکه 60 درصد دروس مهارتي و 40 درصد نظارتي در این دانشگاه آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: 45 هزار مدرس در سراسر كشور مشغول تدريس در اين دانشگاه هستند.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور از گردهمايي روساي واحدهاي استاني با هدف تبيين راهكارهاي اقتصاد مقاومتي در خردادماه امسال در تهران خبر داد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتي در تلاش هستيم گفتمان اقتصاد مقاومتي را به يك فرهنگ تبديل كنيم.

وی با تأکید بر اینکه مراکز علمی کاربردی استان ایلام در وضعیت خوبی هستند اما سهم حوزه كشاورزي نسبت به حوزه‌های ديگر كمتر است و بايد در پذيرش مهر 95 مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: استان ايلام به ‌عنوان استان پايلوت كشور در عرصه ديپلماسي علمي در جهت ارتباطات علمي با كشور عراق مورد توجه قرار گرفته است.

اخباری خاطرنشان كرد: در ديدار با وزير آموزش عالي عراق تفاهم‌نامه‌ای در خصوص تبادل دانشجو و استاد و راه‌اندازی واحدهاي دانشگاه علمي كاربردي منعقد شده است كه اميدواريم با جديت و پيگيري استاندار ايلام محقق شود.

رئيس دانشگاه جامع علمي كاربردي كشور با تاکید بر اینکه با كشورهاي ديگر هم‌مرز ایران اسلامی و بخصوص تركيه و اقليم كردستان عراق در حال رايزني براي توسعه تبادلات علمي و راه‌اندازی واحدهاي دانشگاه علمي كاربردي هستيم، اظهار کرد: اين دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه نظام مهارتي كشور است كه وظيفه تربيت نيروي مهارتي را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه تحصیل در این دانشگاه مهارت‌آموزی است لذا از کسانی که در زمینهٔ آموزش مهارت دارند اما کد مدرسی ندارد استفاده می‌شود، افزود: تاکنون 5 هزار و 500 نفر خبره مهارتی و بدون کد مدرسی در این دانشگاه به ‌عنوان مدرس به کار گرفته‌ شده‌اند.

اخباری با بیان اینکه با تدوین رشته‌های جدید در پذیرش مهرماه امسال 700 کد رشته جدید به امور آموزشی این دانشگاه اضافه خواهد شد، عنوان کرد: تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مفهومی ندارد و ورود نمی‌کنیم و اگر هم نیاز باشد پروژه محور عمل خواهد شد./م

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار