مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:مردم نباید مشارکت را به دیدکمک های مالی نگاه کنند بلکه این مشارکت ها می تواند علاوه بر جنبه مالی، فکری، عملیاتی و ابزاری نیز باشد و مردم باید دیدگاه خود مبنی بر اینکه مشارکت تنها کمک پولی است را تغییر دهند.
کد خبر: ۲۵۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 03 July 2016
به گزارش تابناک ایلام؛علی مهرعلیزاده روز یکشنبه در نشست تخصصی جلب مشارکت های مردمی و انجمن های مردم نهاد در حوزه مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بر لزوم مشارکتی بودن برنامه ها تاکید کرد .

وی درعین حال گفت: البته مردم نیز نباید مشارکت را به دید مسایل مادی و کمک های مالی نگاه کنند بلکه این مشارکت ها می تواند علاوه بر جنبه مالی، فکری، عملیاتی و ابزاری نیز باشد و مردم باید دیدگاه خود مبنی بر اینکه مشارکت تنها کمک پولی است را تغییر دهند.

وی افزود: علاوه بر اینکه ذهنیت مردم در خصوص نوع مشارکت ها باید آسیب شناسی شود همچنین مهارت های گفت و گو محور بین اقشار مختلف مردم و مسئولان نیز تقویت شود و مسئولان در قالب بیان دیدگاه ها از نظر مردم در مقوله موادمخدر و پیشگیری از اعتیاد استفاده کنند.

وی یادآور شد: در موضوع معضل های اجتماعی همچون اعتیاد و مقوله مواد مخدر باید به سمت ارائه برنامه های عملی خلاقانه، اثرگذار و متفاوت باشیم و نیز قبل از هر گونه عمل باید طرح ها و ایده ها را به طور دقیق و شفاف مورد بررسی قرار دهند.

مهرعلیزاده گفت: دستگاه های عضو کمیته پیشگیری از مواد مخدر باید بسترهای لازم را برای حضور منسجم مردم و سازمان های مردم نهاد فراهم سازند و همچنین همه این دستگاه ها به جای عملکرد و برنامه ریزی انشقاقی و جزیره ای به یک هدف و نگاه مشترک در این زمینه دست پیدا کنند.

در این نشست که با حضور اعضای عضو کمیته مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر استان برگزار شد اعضا به بیان نقطه نظرها و پیشنهاد و انتقادهای خود در این زمینه پرداختند.

برگزاری نشست های گفت و گو محور با حضور نمایندگان اقشار مختلف مردم، دانشگاهیان، کارشناسان و صاحب نظران در دستگاه های عضو کمیته و همچنین ارائه یک یا چند برنامه از سوی مسئولان در خصوص مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد از جمله مصوبه های این نشست بود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار