مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:در این راستا جامعه­ پذیر کردن اعضای جامعه توسط مدارس، دانشگاه­‌ها و رسانه­‌ها برای تحول و دگرگونی سبک زندگی، ارزشمندی کار و مسئولیت­ پذیری و تعهد به کار ضروری و لازم است.
کد خبر: ۲۵۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 07 July 2016
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:در این راستا جامعه­ پذیر کردن اعضای جامعه توسط مدارس، دانشگاه­‌ها و رسانه­‌ها برای تحول و دگرگونی سبک زندگی، ارزشمندی کار و مسئولیت­ پذیری و تعهد به کار ضروری و لازم است.


به گزارش تابناک ایلام
؛علی مهرعلیزاده باتاکید براینکه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی نباید دیدگاه صرف اقتصادی داشته باشیم و تصور کنیم با تولید بیشتر و ایجاد کارخانه های بیشتر مشکل حل خواهد شد، اضافه کرد: جامعه پذیری اقتصادی و سبک زندگی مردم در این زمینه بسیار با اهمیت تر است.

وی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همواره تنها یکسری از عوامل از جمله منابع و اعتبارها در نظر گرفته می شود و عاملی که دیرتر از بقیه به ذهن می رسد نقش عوامل فرهنگی اجتماعی است.

وی تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند ایجاد بستر اعتماد عمومی در جامعه مشارکت فعالانه مردم در تمامی زمینه هاست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: کنش اقتصادی تعاملی است که در بستری فرهنگی و اجتماعی محقق می شود و متاثر از قانونمندی های فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

مهرعلیزاده یادآور شد: توجه به قواعد و راهبردهایی که وجوه فرهنگی و اجتماعی جامعه را در نظر بگیرد لازم و ضروری است و می­تواند در تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان اجتماعی با قابلیت اجرا و افزایش احتمال موفقیت، کمک کند.

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد را مجموعه ای از الگوهای ارتباطی، شبکه­‌ای از کنش­گران تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات در شرایط تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و اقلیمی و مواهب طبیعی برای کاربرد بهینه منابع بویژه منابع کمیاب و کسب بیشترین سرمایه اقتصادی درسطوح مختلف بدانیم اهمیت عوامل اجتماعی فرهنگی تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از پیش قابل درک خواهد شد.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنند در سیاست گذاری های مربوط به اقتصاد مقاومتی تنها به مشکلات اقتصادی پرداخته نشود و عوامل اجتماعی که خود بوجود آورنده این مشکلات هستند نیز مورد تاکید قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام گفت: برخی عوامل اجتماعی فرهنگی از چنان اهمیتی برخوردار هستند که مانع تغییر و اثر گذاری عوامل اقتصادی می شوند.

مهرعلیزاده تاکید کرد: دستگاه ‌های فرهنگی برای جامعه پذیری اقتصادی مردم بویژه نوجوانان و جوانان متناسب با اقتصاد مقاومتی رسالت سنگینی را بر عهده دارند و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است به سرمایه اجتماعی مردم، ارتقاء و استفاده از آن و نیز تحقق سبک زندگی متناسب با اصول این مدل از اقتصاد بیش از پیش توجه شود.

وی کاهش نابرابری اقتصادی و اجتماعی و رشد طبقه متوسط اقتصادی فرهنگی را از دیگر لوازم اجتماعی تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: بخش مهمی از حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی منوط به تغییر در شرایط ساختاری است که سبک زندگی را شکل می­دهد.

وی اظهار کرد: در این راستا جامعه­ پذیر کردن اعضای جامعه توسط مدارس، دانشگاه­‌ها و رسانه­‌ها برای تحول و دگرگونی سبک زندگی، ارزشمندی کار و مسئولیت­پذیری و تعهد به کار ضروری و لازم است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار