مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت:مردمی‌ترین کار در حوزه قرآن، برگزاری جلسات قرآن خانوادگی است
کد خبر: ۲۷۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 09 August 2016

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: فرهنگ ارتباط خانواده‌ها با قرآن و عترت باید بیش از پیش برای افراد تبیین شود.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد فتاحی» در مراسم افتتاحیه جلسات قرآن خانوادگی استان ایلام، اظهار کرد: مردمی‌ترین کار در حوزه قرآن، برگزاری جلسات قرآن خانوادگی است که این مهم می‌تواند اثرگذاری قابل توجهی بین فرد فرد افراد جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش خانگی قرآن کریم جزء سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است، افزود: پیامبر اسلام بارها سفارش کرده که در بین خانواده‌های خود قرآن تلاوت کنید. که بعد از واقعه عاشورا و توصیه ائمه (ع) به روضه‌های خانگی، این کار به کمال رسید و منازل شیعیان به مکان‌هایی برای ترویج قرآن و فرهنگ و آموزه‌های قرآنی تبدیل شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایلام اضافه کرد: فرهنگ ارتباط خانواده‌ها با قرآن و عترت باید بیش از پیش برای افراد تبیین شود که این اصل در منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی از سوی رهبری معظم انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

فتاحی با بیان اینکه اگر جامعه بخواهد بر اساس فقه اسلامی حرکت کند باید فرهنگ قرآنی در آن حاکم و نهادینه شود، عنوان کرد: جلسات خانگی آموزش قرآن کریم بهترین روش آموزش کلام وحی است که خوشبختانه در بین خانواده‌های ایلامی در حال رایج شدن است.

وی با تاکید بر اینکه این نوع آموزش در کشف استعداد و ظرفیت‌های قرآنی افراد مثمر ثمر خواهد بود، گفت: فضای جامعه آن گونه که مد نظر است فضایی قرآنی نیست و این وظیفه تک تک آحاد جامعه است که در مسیر تبیین آموزه‌ها و معارف قرآنی گام بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با تمسک به قرآن و آموزه‌های الهی اشاره و یادآور شد: قرآن کتاب زندگی است و برای زندگی بشر دستورات و فرامین فراوانی دارد و ما نیز باید خانه‌هایمان را با تلاوت قرآن نورانی کنیم.

فتاحی با اشاره به اینکه لحظه لحظه با این کتاب می‌تواند خانواده ما را بیمه کند، ادامه داد: اثرات جلسات خانگی آموزش قرآن کریم در جامعه کاملا مشهود بوده که از نمونه‌های آن می‌توان به صله رحم، انجام خیرات، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه و برطرف شدن کدورات خانوادگی اشاره کرد.

وی در پایان تنها راه برون رفت از مشکلات و آسیب‌های سطح جامعه را تمسک به قرآن و اهل‌بیت (ع) دانست و اظهار کرد: عمل به فرامین قرآنی در موضوعات مختلف می‌تواند سلامت و سعادت بشر را در دنیا و آخرت به همراه داشته باشد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار