فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام گفت: خبر رسانی دارای جایگاه ویژه‌ای است و اثر خاصی بر جامعه دارد، این آثار به تناسب دیدگاه‌های مخاطبین و نویسندگان مطالب ارزیابی می‌شود .
کد خبر: ۲۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 15 August 2016

به گزارش تابناک ایلام؛سردار سیدصادق حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: هنر قدرتی است که اگر به نحو شایسته از آن استفاده شود اثر فوق‌العاده‌ای را روی جامعه هدف خود دارد.

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام گفت: خبر رسانی دارای جایگاه ویژه‌ای است و اثر خاصی بر جامعه دارد، این آثار به تناسب دیدگاه‌های مخاطبین و نویسندگان مطالب ارزیابی می‌شود .

وی ادامه داد: اولین موضوعی که به نظر در این راستا اهمیت دارد بحث منبع خبر است که باید خبرنگاران به این مقوله توجه داشته باشند و بدانند که خبر و مطالب خود را از چه منابعی تهیه کنند.

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: امروز فضای مجازی در زندگی انسان‌ها تاثیر فراوانی داشته و ویژگی‌های خاص خود را دارد هر چند همچنان کتاب و روزنامه و ... هیچگاه‌ اهمیت خود را از دست نخواهد داد.

حسینی تصریح کرد: هجمه وسیعی به فضای مجازی شده و مخاطبین در کشورمان ما با حجم انبوهی از اطلاعات روبه رو هستند، اکنون کشورمان از حیث مطالعه در مقایسه با کشورهای برتر از جایگاه مطلوبی برخوردار نیستیم و بر اساس آمار میزان مطالعه در کشور زیر یک دقیقه برآورد شده است.

فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) ایلام گفت: مطالعه از منابع معتبر هیچگاه جایگاه خود را از دست نمی‌دهد و فرد مطالعه کننده می‌داند از منابع معتبر و مستندی مطالب را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: اما در فضای مجازی این چنن نبوده و غالب اطلاعات درج شده فاقد سند معتبر و استناد خاصی است که باید مخاطبین فضای مجازی به این مهم عنایت داشته باشند.

این فرمانده ارشد نظامی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین حضور در شبکه‌های مجازی در میان کشورهای جهان متعلق به کشورمان بوده و باید در این راستا دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: غول رسانه‌ای غرب در قالب فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای در تلاش است تا فرهنگ خود را جایگزین فرهنگ بومی کرده و خرده فرهنگ‌ها را کم کم از بین ببرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار