مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام گفت: کارهای اجرایی و اداری مربوط به ایجاد 62 دهیاری جدید در روستاهای این استان انجام شده و اسناد و مدارک لازم به وزارت کشور ارائه شده است.
کد خبر: ۳۱۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 26 October 2016
به گزارش  تابناک ایلام ؛ محمدکریم محمدیاری روز چهارشنبه  اظهار کرد: شرایط تاسیس دهیاری در روستاها از روستاهای دارای 400 خانوار به 30 خانوار کاهش یافته به همین دلیل امکان ایجاد دهیاری جدید برای تعدادی از روستاهای استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 256 روستا در این استان دارای دهیاری هستند، افزود: تاسیس دهیاری و انتخاب دهیار به عنوان متولی امور روستا به عمران و آبادانی، حل مسائل و مشکلات روستا و ایجاد اشتغال در روستاها کمک می کند.

محمدیاری تاکید کرد: دهیار بعنوان مدیر روستا متولی صرف هزینه برای ایجاد رفاه نسبی روستاییان است و امکان ارائه خدمات مختلف در این مناطق را فراهم می کند.


** 35 میلیارد ریال اعتبار روستاهای استان در شش ماهه نخست امسال

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ایلام گفت: در شش ماهه نخست امسال 35 میلیارد ریال اعتبار به روستاهای این استان اختصاص یافته است.

محمدیاری با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 55 میلیارد ریال به روستاهای این استان اختصاص یافت، اضافه کرد: اعتبارهای اختصاص یافته در نیمه نخست امسال به روستاهای استان نسبت به پارسال رشد مناسبی داشته است.

وی یادآور شد: علاوه بر این از محل جرائم راهنمایی و رانندگی و مالیات بر ارزش افزوده نیز اعتبارهایی به روستاهای استان ایلام اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان اعتبار بر اساس برنامه ریزی های سالیانه در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، عمرانی و دیگر بخش های مورد نیاز روستاها هزینه می شود./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار