نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در کشور ما پس از پیروزی انقلاب نماز احیا شد و در همه دولت ها در نظام اسلامی به بحث نماز توجه ویژه ای شده و در مدارس، ادارات و دانشگاه ها نماز از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۲۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲ 07 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در دومین اجلاس استانی نماز در دانشگاه ایلام اظهار کرد: این یک واقعیت است که اگر تمام افراد جامعه نماز را بعنوان یک تکلیف الهی و وظیفه دینی در هر شرایطی به حساب آوردند به طور معمول میزان لغزش ها و آسیب های اجتماعی کمتر می شود.
 
وی افزود: نماز سد راه انسان در مقابل انحراف ها است و اگر با خضوع و خشوع بر پا داشته شود انسان هیچگاه به فکر گناه نخواهد افتاد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در کشور ما پس از پیروزی انقلاب نماز احیا شد و در همه دولت ها در نظام اسلامی به بحث نماز توجه ویژه ای شده و در مدارس، ادارات و دانشگاه ها نماز از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: باید در زمینه نهادینه کردن فرهنگ نماز بیش از پیش تلاش شود زیرا گسترش فرهنگ نماز به کاهش آسیب های اجتماعی منجر می شود.
 
وی با بیان اینکه نماز محک عبودیت و ملاک بندگی است و پس از ولایت هیچ فریضه ای به اندازه نماز اهمیت و ارزش ندارد، یادآور شد: اهمیت ولایت نیز از آن جهت است که حافظ و برپا دارنده نماز در جامعه اسلامی است.
 
امام جمعه ایلام با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اضافه کرد: استان ایلام در این ایام میزبان صدها هزار زائر اباعبدالله(ع) است و این افتخاری برای مردم استان است ضمن اینکه نام ایلام با اربعین گره خورده است.
 
حجت الاسلام لطفی افزود: اربعین یک مناسبت مهم دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و یک حماسه بزرگ جهان اسلام و مظهر اقتدار، شکوه و عظمت امت اسلامی در مقابل بدخواهان و دشمنان اسلام است.
 
دومین اجلاس استانی نماز با عنوان تاثیر نماز در کاهش آسیب های اجتماعی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، معاون برنامه ریزی و ارزیابی و نظارت ستاد اقامه نماز کشور، معاونان استاندار، فرمانداران، رئیس دانشگاه ایلام، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و دانشجویان برگزار شد.
 
در این اجلاس از طرف ستاد اقامه نماز کشور لوح تقدیر و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری به حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و محمدرضا مروارید استاندار ایلام اهدا شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار