در حزوه ظرفیت اسکان نیز در سه استان کربلا، نجف و سامرا بیش از 85 هزار نفر ظرفیت اسکان را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۳۲۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰ 15 November 2016
به گزارش تابناک  ایلام؛ سردار "یعقوب سلیمانی"، مسئول سازمان اردويي و راهيان نور بسيج اظهار کرد: ستاد اربعین سپاه و بسیج در کنار سایر دستگاه ها و نهادها و کسانی که توفیق کمک در برنامه اربعین را دارند برنامه ریزی های خیلی خوبی انجام داده است.

وی گفت: اولین کاری که در این راستا انجام شده تشکیل ستاد بوده و جلساتی را در طول این مدت و قبل از آن برگزار کرده و دو قرارگاه عملیاتی در مهران و خوزستان راه اندازی کرده است.

این مقام مسئول افزود: کلیه ظرفیت های راهیان نور از 22 آبان تا 12 آذر ماه در حوزه های راه و ترابری و اسکان در اختیار اربعین قرار گرفته است.

سلیمانی ادامه داد: در مباحث فرهنگی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در حوزه ظرفیت اسکان نیز در سه استان کربلا، نجف و سامرا بیش از 85 هزار نفر ظرفیت اسکان را ایجاد کرده است.

مسئول سازمان اردويي و راهيان نور بسيج بیان کرد: 150 تریلر لبه دار در خاک عراق و در مرز مهران به کوت و تا نزدیکی نجف برای زائرانی که پیاده هستند مورد استفاده قرار می گیرد تا کار انتقال و جابجایی آنان را انجام دهد.

وی عنوان کرد: ظرفیت 550 دستگاه اتوبوس جوان سیر در اختیار اربعین قرار گرفته است؛ کار بزرگی که امسال در رابطه با انتقال زائرین انجام گرفته این است که از مرز تا استان های مورد نظر زائران 350 دستگاه اتوبوس و مینی بوس های سپاه در اختیار کامل قرار گرفته اند..

این مقام مسئول گفت: در کنار موکب ها، قریب به 22 پست امدادی در کنار پست هایی که بوده ایجاد شده و تعداد 10 دستگاه نانوایی سیار در مرز مهران در طول روز ظرفیت قریب به بیش از 100 هزار قرص نان و حتی تا 200 هزار نیز خواهد رسید.

سلیمانی عنوان کرد: پمپ بنزین های سیار نیز برای مواقغ اضطرار در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول سازمان اردويي و راهيان نور بسيج کمک به آستان قدس رضوی نیز از دیگر برنامه ها بوده که کماکان در حال اجرا است امادگی کامل است.

وی گفت: ایجاد اسکان در مرز مهران تا ظرفیت 10 هزار نفر تدارک دیده شده و از استان های معین یک ظرفیت 45 هزار نفری در شهرهای معین و مسیر راه آماده شده و در سایت کوله بار ظرفیت این اسکان ها اعلام شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار