استاندار ایلام گفت : عده ای از اعضای شوراها نیز ممکن است بدلیل اینکه تصور می کنند رای نمی آورند فشارهایی وارد کرده یا مشکلاتی ایجاد کنند که این موضوع هم باید توسط شهرداران مدیریت شود.
کد خبر: ۳۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 11 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز یکشنبه در همایش شهرداران استان ایلام اظهار کرد: چند ماهی بیشتر به عمر این دوره از شوراها نمانده بنابراین شهرداران باید با مدیریت مسائل از ایجاد تغییرات در بدنه شهرداری ها جلوگیری کنند زیرا در این صورت به منافع شهر و شهروندان آسیب وارد خواهد شد.
 
وی افزود: با آغاز زمان تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا ممکن است فشارها و انتظارات از شهرداران افزایش یابد که شهرداران باید تلاش کنند از ایجاد تنش و مشکل در این زمینه با درایت و تعامل با شوراها پیشگیری شود.

استاندار ایلام گفت: در دولت تدبیر و امید الگوی خاصی از مدیریت شهری دنبال می شود و در این زمینه چندین لایحه از جمله استخدام شهرداری ها، درآمدهای پایدار، قانون شوراها و مدیریت شهری به دولت ارائه شده که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات شهرداری ها را حل خواهد کرد.
 
مروارید اضافه کرد: در این استان شهرداری ها کوچک و درآمدها کم است بنابراین مشکلات عدیده ای وجود دارد که باید در خصوص آن چاره اندیشی شود.
 
وی وجود نیروهای مازاد را یکی از مشکلات شهرداری های استان انست و افزود: باید تلاش کرد نیروی انسانی شهرداری ها کیفی باشد و از توان بخش خصوصی هم برای برخی امور بهره گرفته شود تا بیشتر از این تعداد نیروی شهرداری ها افزایش نیابد.
 
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه 72 درصد مردم استان در شهرها زندگی می کنند سر و سامان دادن به محیط کار و زیست مردم نقش موثری در ایجاد شادابی و نشاط در شهرها و افزایش تعهد مردم به نظام دارد.
 
مروارید اظهار کرد: شهرداران در خصوص ایجاد، توسعه و احیای فضاهای سبز، تفکیک آب شرب از آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و کاشت گونه های بومی سازگار با منطقه تلاش کنند.
وی از تلاش و همکاری تمامی شهرداران استان در زمینه پذیرایی شایسته و مناسب از زائران اربعین حسینی و برگزاری پیاده روی عظیم اربعین قدردانی کرد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار