ارمغان بی توجهی مسئولان به مناسبت های ملی؛
زیباسازی و فضاسازی برای پاسداشت دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهر لومار کمرنگ دیده می‌شود.
کد خبر: ۳۷۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸ 01 February 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛  «ذکرهم بایام الله...»؛ ضرورت گرامیداشت ایام الله برای یادآوری تاریخ و همچنین بیان عبرت ها آنقدر اهمیت دارد که خداوند متعال در قرآن کریم و ائمه معصومین (ع) در روایات به صورت مستقیم بر این امر مهم اشاره کرده اند.

با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تبع چهره شهرها و برنامه های رادیو و تلویزیون حال و هوای انقلاب به خود می گیرند و یاد و خاطره »مقطع رهایی ملت ایران» از نظام ظلم و جور دوباره زنده می شود.

با آنکه امروز 12 بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ع) به میهن اسلامی و آغاز برنامه ها و جشن های دهه فجر بود اما زیباسازی و فضاسازی برای پاسداشت این دهه مبارک در نقاط مختلف شهر لومار کمرنگ دیده می‌شود.

در حالی که دهه فجر باید فضای فرهنگی متناسب با خود را داشته باشد؛ در حال حاضر فضاسازی در لومار پررنگ نیست و می طلبد تا این دهه با توجه به ظرفیت های خوب فرهنگی و هنری به طور شایسته به آن پرداخته شود.

نقد یا بررسی برنامه های ایام الله دهه فجر در لومار نه مقصود این نوشتار است و نه حوصله مخاطب را برمی تابد اما اگر گشتی در شهر زده باشید از حال و هوای دهه فجر در لومار چیزی جز چند بنر آن هم مربوط به یک نهاد، چیز دیگری گیرتان نمی آید  و باید از شهرداری و سایر نهادها پرسید آیا ارزش دهه فجر کمتر از انتصاب و ... مدیران و مسئولان است که هر وقت شاهد انتصاب و یا موفقیت یک اداره بوده ایم شهر لومار از بنر پر می شود.

با توجه به شرایط کشور در خاورمیانه و جهان بین‌الملل، اهمیت توجه به برگزاری هر چه با شکوه‌تر برنامه‌های این هفته به شدت احساس می‌شود و لازم است تمام مردم، مسئولین و ادارات شهرستان به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

در حال حاضر فضاسازی، برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر در لومار پررنگ نیست و ادارات شهرستان به ویژه شهرداری که می‌توانستند؛ با نصب پرچم، بنر و المان‌های مرتبط به این فضاسازی‌ها کمک نمایند؛ انتظار بیشتری وجود داشت.

هر چند متاسفانه شاید برخی افراد ادعا کنند که برای فضاسازی شهر وقت زیادی باقی‌ مانده است و یا اینکه فضاسازی اهمیت چندانی ندارد؛ باید به آنها گفت؛ مهمترین عاملی که می‌تواند در اذهان عمومی تاثیرگذار باشد تا بتوانند بین این ایام الله و سایر روزهای سال تفکیکی احساس نمایند؛ همین عوامل بصری است.

بسیاری از مردم شب و روزشان را با گرفتاری ها و مشغله های کاری سر می کنند، نه وقت تماشای تلویزیون دارند و نه حوصله گوش دادن به رادیو!، بس چه خوب بود با فضاسازی بهتر به خیلی ها نشان داده می شد که انقلابی بوده و هست و اگر امروز اندکی روزی و آرامش یا کرسی و منصبی نصیبشان است صدقه سری این انقلاب و خون شهدای انقلاب است ولاغیر...

بنابراین لازم است؛ قبل از از دست دادن فرصت، مسئولین، یک‌دل برای با شکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های این هفته، تلاش مضاعف و اقدام عملی از خود نشان دهند و نسبت به فضاسازی شهر و شهرستان اقدامی کنند.

انتهای پیام/ الف

 /م
سیروان نوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار