رییس دادگستری دهلران
رییس دادگستری دهلران از کاهش 25 درصدی ورودی پرونده ها به محاکم قضایی این شهرستان در یکسال گذشته (اول تیر 93 تا اول تیر 94) خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 26 June 2015
کیانوش برخی  گفت: تعداد پرونده های ورودی یکسال گذشته به دادگستری شهرستان 12هزار و 935 پرونده بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش محسوسی داشته اند.

به گفته وی، در این مدت با تلاش قضات و کارکنان دادگستری دهلران در مجموع 13 هزار و 251 پرونده مختومه شد که بخشی از این پرونده های مختومه شده مربوط به ورودی های سال 92 است.

برخی با اشاره به ورودی یک هزار و 757 پرونده ورودی به شوراهای حل اختلاف شهرستان در این مدت اظهار کرد: در شورای های حل اختلاف نیز یک هزار و 802 پرونده مختومه شده که باز بخش از پرونده های مختومه مربوط به سال

92 است.

رییس دادگستری دهلران حجم پرونده های ورودی به دادگاه انقلاب مستقر در این شهرستان را 355 پرونده اعلام کرد و افزود: از این مقدار نیز 320 پرونده مختومه شده است.

برخی گفت: سال گذشته در مجموع 15هزار و 47 پرونده به دادگاه کیفری، حقوقی و انقلاب شهرستان وارد و 15هزار و 373 پرونده نیز مختومه شد.

وی آموزش عمومی آشنایی با حقوق قضایی قبل از خطبه های نماز جمعه، آموزش همگانی از طریق رسانه ملی با موضوع پیشگیری از وقوع جرم استان، برخورد قاطع با متخلفین و آگاهی مردم نسبت به مسایل حقوقی را از جمله مهمترین دلایل کاهش ورودی پرونده ها در سال گذشته به دادگستری شهرستان دانست.

رییس دادگستری دهلران از فعالیت 13 شعبه شورای حل اختلاف خبر داد و افزود: از این تعداد، 5 شعبه شهری و هشت شعبه نیز روستایی است که در کار حل اختلاف و صلح و ساز میان طرفین پرونده های قضایی مشغول فعالیت هستند.

برخی یادآور شد: 15 درصد پرونده های مختومه شوراهای حل اختلاف شهرستان در یکسال گذشته منجر به صلح و سازش شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار