رئیس هیئت های مذهبی استان ایلام
رئیس هیئت‌های مذهبی استان ایلام بابیان اینکه وضعیت فرهنگی استان ایلام مطلوب نیست، گفت: اعتبار فرهنگی شهرستان‌های ایلام با مشکل جدی مواجه است.
کد خبر: ۵۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 30 June 2015

حجت الاسلام والمسلمین جواد نوری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت:  وضعیت فرهنگی استان ایلام مطلوب نیست نه اینکه من ارزیابی کنم بلکه به‌واسطه نبود توجه به توجه فرهنگی عملاً در شهرستان‌ها با مشکل جدی روبرو است.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در استان ایلام، افزود: تا توجه جدی به سازمان نشود، نمی‌شود انتظار معجزه داشت؛ نهادهای فرهنگی در استان باید توانایی پرداخت حقوق ومزایای کارکنان خود را داشته باشند.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان ایلام استفاده صحیح و کارشناسی شده از فرهنگ اهل‌بیت (ع) و ظرفیت معجزه آسای اهل‌بیت عصمت و طهارت را راهکارهای مناسبی برای تبلیغ و تعمیق فرهنگ دینی دانست و عنوان کرد: استفاده از نیروی کارشناس و جهادی و اهل عمل و خودساخته نیز می‌تواند راهکارهای خوبی باشد.

وی گفت: متولیان فرهنگ دینی در 35 سال نتوانسته‌اند از فرصت طلائی بدست آمده آنگونه که باید و شاید استفاده کنند و کارنامه موفقی را از خود ارائه کنند.

نوری افزود: باید در نوع روش تبلیغ فرهنگ و دین خود تجدیدنظر کنیم و از شعارگرایی به سمت عملگرایی تغییر رفتار بدهیم، دیگر فرهنگ را با شعار و سخنرانی نمی‌شود ترویج و تغییر داد.

رئیس هیئت‌های مذهبی استان ایلام عنوان کرد: برای جبران ندانم‌کاری‌های گذشته باید هم در حوزه سخت‌افزاری و هم در نرم‌افزاری هزینه کرد، نه اینکه شعار محوریت فرهنگ مطرح بشود ولی فرهنگ مظلوم واقع شود.

نوری تصریح کرد: ما باید این سطحی بودن را به اعتقادات و باورهای عمیق تبدیل کنیم و این کار و زمان می‌برد و یک حرکت همه‌جانبه فرهنگی و هماهنگ می‌طلبد، باید نهاد خانواده، آموزش وپرورش، رسانه‌ها نوین و سنتی همه هماهنگ عملیات برنامه‌ریزی‌شده و مدون را در دستور کار قرار دهند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار