فرماندار ایلام:
فرماندار ایلام با اشاره به اینکه شوراها و دهیاران حلقه واسطه دولت و مردم هستند، گفت: این دو در توسعه پایدار روستاها نقش کلیدی دارند.
کد خبر: ۵۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 06 July 2015
به گزاش تابناک ایلام،ناصر خوشخبر روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی دهیار اظهار کرد: دولت توجه ویژه ای به زندگی و معیشت مردم مناطق روستایی و محروم دارد که این مهم، نشان از تلاش صادقانه دولت یازدهم برای توسعه این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت کاهش فاصله میان شهر و روستا است، افزود: رویکرد این دولت، افزایش کمک های فنی و اعتباری به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهاست که در این زمینه دهیاران باید مشکلات را شناسایی و نیازها را احصا و برای رفع آنها در قالب برنامه ها مختلف اولویت بندی کنند.

فرماندار ایلام روستاها را کانون اصلی تولید و اشتغال پایدار اعلام کرد و گفت: مدیریت کارآمد و کارشناسی شده روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان و ماندگاری در روستاها، کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور داشته باشد.

خوشخبر یادآور شد: برای اینکه بتوانیم تولید را در روستاها محور قرار دهیم چند فعالیت نیاز است، اینکه سرمایه از روستاها خارج نشود که در این خصوص دهیاران می توانند بستر این مهم را عملی و اجرا کنند تا روستاها به یک درآمد پایدار رسیده و به تولید منتهی شده و در نهایت زمینه اشتغال را در پی داشته باشد.

وی ایجاد اعتماد در بین مردم را از وظایف اصلی شوراها و دهیاران برشمرد و افزود: اگر دهیاران اعتماد مردم را جلب کنند در انجام مسوولیت خود موفق خواهند بود البته ایجاد اعتماد در سایه تلاش و جدیت و پیگیری امور اهالی روستا بدست می آید.

خوشخبر به مشکلات دهیاری های شهرستان ایلام چون بحث پایین بودن درآمد آنها اشاره و تاکید کرد: شهرستان ایلام با 71 روستا، 28 دهیاری فعال و سه دهیاری تازه تاسیس دارد که هر کدام از آنها منشا خدمات زیادی به روستاییان هستند.

در این نشست که با حضور دهباران روستاهای تابعه شهرستان ایلام برگزار شد، دهیاران به بیان مسایل و مشکلات روستاها پرداخته و بر حل سریع مشکلات توسط مسوولان ذیربط تاکید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار