مدیر آبفای روستایی چرداول گفت: هم اکنون آبرسانی به اهالی 21 روستای حوزه بخش های هلیلان و زاگرس از توابع این شهرستان بصورت سیار و با تانکر انجام می شود.
کد خبر: ۶۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱ 30 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،جلال کمری رییس آبفار شهرستان چرداول گفت: در این روستاها 300 خانوار با جمعیتی بیش از یک هزار و 500 نفر سکونت دارند که آب شرب مورد نیاز آنان در طول سال از طریق آبرسانی سیار تامین می شود.

وی به کمبود آب در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: امسال برنامه هایی از جمله فرهنگ صحیح استفاده از آب شرب، تفکیک آب آشامیدنی و ممانعت استفاده در مزارع خانگی، قطع انشعابات غیر مجاز، نصب کنتور و گرفتن امتیاز انشعاب آب در همه روستاها اجرا خواهد شد.

کمری در خصوص هزینه آبرسانی سیار برای روستاهای این شهرستان در سال را 6 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد روستا، 18 روستا بدلیل عشایری بودن تاسیسات توزیع آب همچون شبکه، خط انتقال و مخزن ندارند.

به گفته وی، آب شرب مورد نیاز اهالی روستای قاسم آباد با نصب تجهیزات در روستای درشکفت از سیکل آبرسانی سیار خارج می شود و با تامین اعتبار برای ساخت یک مخزن 300 متر مکعبی در گردنه مله مازگ نیز توزیع آب به روستاهای آن حوزه از طریق مجتمع آبرسانی شله کش انجام می شود.

شهرستان 67 هزار نفری چرداول با داشتن 142 روستا یک چهارم روستاهای استان ایلام را در خود جای داده است و مرکز این شهرستان شهر سرابله است که در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار