مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام
مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام گفت: اخراج کارکنان منابع طبیعی استان ایلام نه صحت دارد و نه وجاهت قانونی و نه انجام این کار در حد توان یک مدیر کل است؛در استان ایلام این جنگل ها هستند که مایه حیات را فراهم کرده اند .
کد خبر: ۷۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 02 August 2015

به گزارش تابناک ایلام ، آنچه به عنوان منابع طبیعی در کشور ما از آن یاد می‌شود منابع تجدید شونده ایی هستند که ما از آنها بهره‌برداری می‌کنیم و عمدتاً به خاک، گیاه و درخت محدود می‌شود یا بهتر بگوییم وجود خاک به معنی مالکیت بر زمین در آن عرصه، گیاه محدود به مراتع و درخت در جنگل‌ها می‌باشد که جوامع بشری بهره‌برداری‌های گوناگونی از آنها دارند.فزایش جمعیت، میزان تقاضا را برای منابع طبیعی بالا می‌برد و بر محیطی که منشأ این منابع است، تأثیر می‌گذارد.

خسارات ناشی از تخریب منابع طبیعی به شکل‌های گوناگون از قبیل: جاری شدن سیلاب ها و شسته شدن خاک، پرشدن سریع مخازن سدها از رسوبات آبرفتی، افت سطح آبهای زیرزمینی، نابودی خاک های حاصلخیز، تغییرات نامطلوب آب و هوایی و کاهش فرآورده‌های جنگلی و مرتعی، بهم خوردن تعادل اکوسیستم به مخاطره افتادن روند طبیعی محیط زیست و حیات وحش، گسترش بیابان ها و کویرها …ظاهر می شوند.
احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام درخصوص اخراج کارکنان منابع طبیعی ایلام گفت:

اخراج کارکنان منابع طبیعی استان ایلام نه صحت دارد و نه وجاهت قانونی و نه انجام این کار در حد توان یک مدیر کل است؛ چرا که کارکنان بر اساس پست ثابت سازمانی و بر اساس  یک سیکل کاری منظم و قانونی که زیر مجموعه یک سری روابط اداری خاص است که از جمله شرایط آن به ترتیب، برگزاری آزمون، انجام مصاحبه و همچنین گزینش افراد است که در این مجموعه جذب می شوند؛ گرچه در این اداره کل به دلیل انجام طرح های عمرانی از جمله طرح های آبخیز داری، مرتع داری، جنگل کاری، تولید نهال و پارک های جنگلی نیاز به بکارگیری تعدادی از افراد هست؛ برای نمونه در بحث پارک های جنگلی، 20 پارک جنگلی در استان وجود دارد که در هر پارک، تعدادی نیرو به عنوان کارگر در آنجا مشغول به کار هستند.

تعدادی کارگر معین طی قرار دادی تحت عنوان کارگری کار می کنند؛ در موافقت نامه ها هزینه آبیاری، نگهداری و مراقبت، ایجاد تشتک، سله شکنی و ترمیم انهار کلا جزء وظایف کارگران در یک پارک جنگلی است که به صورت سالانه در موافقت نامه های استانی و یا ملی مبادله می شوند که در موافقت نامه عنوانشان قید شده که مدیر کل موظف به اجرای بند به بند آن است.

وی درادامه به لزوم حفاظت ازجنگلها پرداخت وگفت :

نیروی انسانی از ضرورت های این سازمان است و ما تلاش می کنیم به فراخور اعتبار و وضعیت استان از نیروهای کارآمد استان که فرهیخته و دانش آموخته در بعد منابع طبیعی هستند استفاده کنیم.

دو درخواست به آقای" جلالی" معاون وزیر تحویل داده ایم که مهندس "مروارید" استاندار ایلام نیز نامه نوشته اند، جهت تامین نیروی انسانی، اختصاص یک دستگاه بالگرد اطفای حریق و تجهیزات و امکانات  مورد نیاز در بحث آتش سوزی جنگل است که در تلاش هستیم هم از بعد ملی  و هم از بعد استانی زمینه را برای انجام هرچه سریع تر این تجهیزات فراهم کنیم.

 در بحث ساماندهی وضعیت مهار آتش سوزی جنگل ها در استان طرحی کم نظیر در دست اجراست که با  کمک "سردار حسینی" فرماندهی سپاه امیرالمومنین استان ایلام، جهاد کشاورزی و زیر مجموعه های آن، استاندار ایلام، هلال احمر استان، محیط زیست و نیروی انتظامی در دست اقدام است.

بر این اساس در حال ایجاد فضایی هستیم که برای مناطقی که آتش سوزی رخ می دهد گروه های خاص آموزش دیده، که بسیج بدنه اصلی آن است تشکیل شود چرا که در کلیه شهرستان ها، بخش ها و روستاها پایگاه های مقاومت بسیج وجود دارد و در نتیجه ساماندهی این گروه در قالب بسیج بسیار راحت تر است؛ در حال حاضر در حال تهیه تجهیزات برای این گروه ها هستیم.

در واقع می خواهیم دست به دست هم دهیم در استان ایلام حتی جرقه ای نداشته باشیم چه برسد به آتش سوزی؛ کما اینکه در سال 91 و 92 این طرح درسطح ابتدایی تر اجرایی شد و در هشت شهرستان آتش سوزی به صفر رسید و در دو شهرستان دیگر نیز به زیر 40 هکتار رسید و این یکی از نیک نامی های ایلام بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار