به‌زودی صورت می‌گیرد
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه این استان دارای 60 کیلومتر بزرگراه است، گفت: در حال حاضر بزرگراه مهران به مرز مهران در حال راه‌اندازی و افتتاح بوده و در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 26 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه این استان دارای 60 کیلومتر بزرگراه است، گفت: در حال حاضر بزرگراه مهران به مرز مهران در حال راه‌اندازی و افتتاح بوده و در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.: بزرگراه دارای تعریف استانداردی است که این دستگاه اجرایی به دنبال احداث بزرگراه بر اساس استانداردهای موجود در استان ایلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: بزرگراه دارای استانداردهایی از جمله شعاع قوس جاده، عرض راه و راه‌های دسترسی بوده که با تعاریف مخصوص بزرگراه قابل احداث است.

وی ادامه داد: شاید بزرگراه‌های استان ایلام استانداردهای ویژه‌ای را نداشته باشند اما دارای استاندارد اولیه بوده و هر خط حرکتی 3 متر و 65 سانتیمتر است که مجموعاً 7 متر و 30 سانتی متر عرض یک لاین است.

این مسئول اضافه کرد: شانه بزرگراه نیز باید آسفالت یا خاکی باشد که البته شانه‌ بزرگراه‌های استان ایلام آسفالته بوده و این میزان شانه متغیر و بین 2 و نیم متر در طرفین و در مجموع 5 متر است.

میرجعفریان تصریح کرد: یک رفوژ وسط نیز وجود دارد که عرض آن 2 متر یا کمتر از 2 متر محاسبه و اجرایی می‌شود، همچنین محور ایلام به سمت سرابله و محور ایلام به ایوان دارای استاندارهای بزرگراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: در استان ایلام با شرایط ویژه توپوگرافی امکان وجود همه مشخصات ایجاد بزرگراه وجود ندارد اما در مجموع تلاش می‌شود بر اساس استانداردها بزرگراه‌ها در استان ایلام اجرایی و محقق شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگراه مهران به مرز مهران در حال راه‌اندازی و افتتاح بوده و در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار