رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت ایلام عنوان کرد
رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان ایلام از پیشرفت ۷۰ درصدی شرکت ماداکتو استیل کرد دره شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵ 06 September 2015

به گزارش تابناک ایلام ، یاراله نصیری در حاشیه بازدید مروارید استاندار ایلام از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان دره شهر اظهار داشت: شرکت ماداکتو استیل کرد طرحی بی‌نظیر در منطقه غرب کشور است که پس از بهره‌برداری آن شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت 5 هکتار با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در شهرک صنعتی دره شهر در حال اجرا است

نصیری خاطر نشان کرد: زیربنای طرح 2 هکتار است که بخش ساختمان سازی 90 درصد و در مجموع 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای خرید ماشین آلات خارجی 100 درصد گشایش اعتبار صورت گرفته است.

وی افزود: هم اکنون دو محموله از ماشین آلات وارد سایت شده و در آینده نزدیک عملیات نصب و راه اندازی ماشین آلات طرح آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت ایلام به حجم سرمایه گذاری این طرح بزرگ صنعتی اشاره و عنوان کرد: کل سرمایه مورد نیاز این پروژه بالغ بر 1200 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: برای تأمین سرمایه ثابت مورد نیاز مبلغ 23 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 50 میلیارد ریال تسهیلات ریالی از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک صنعت و معدن اختصاص یافته است.

نصیری خاطرنشان کرد: در صورت بهره برداری از این شرکت، علاوه بر اشتغالزایی 160 نفر نیرو به صورت مستقیم، سالانه بالغ بر 10 هزار تن مفتول بافته شده مورد مصرف در صنایع لاستیک سازی خودرو تولید و عرضه می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت و نقش اساسی این پروژه در رونق منطقه و اشتغالزایی بالا، ضروری است همه نهاد‌ها و بخش‌های مرتبط برای تسریع در اتمام پروژه و راه اندازی به موقع آن تلاش کنند.

وی به عمده مشکل طرح اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 20 میلیارد ریال تسهیلات جهت تکمیل بخش ساختمان، تأسیسات و خرید تجهیزات کنترل کیفی و آزمایشگاه مورد نیاز هست که با نظر مثبت بانک صنعت و معدن در حال تأمین است که این طرح صنعتی در موعد پیش بینی شده بدون مشکل به بهره برداری کامل برسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار