مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان ایلام:
کد خبر: ۹۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 14 September 2015
مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان ایلام گفت: زمان رسیدگی به شکایات کارگران در ایلام کاهش یافته است
به گزارش تابناک تابناک ایلام،علیرضا زرگوش گفت:در استان ایلام در مجموع 88 هزار نفر نیروی مشمول قانون کار با جمعیتی بالغ بر 256 هزار نفر وجود دارد که تقریباً 50 درصد جمعیت استان ایلام را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان ایلام گفت: در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه مأموریت در نظر گرفته شده که مأموریت نخست این وزارتخانه که در حوزه مأموریت وزارت کار سابق است، بحث صیانت از نیروی کار بوده و آن هم به شکل بررسی مسایل و حل فصل مشکلات کارگران و کارفرمایان در هیئت‌های حل اختلاف است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه روابط کار و رفاه اجتماعی دقیقاً به موازات قوه قضاییه برای دریافت دادخواست شاکیان چه کارگران و چه کارفرمایان و برای حل و فصل مشکلات و صدور حکم هیئت‌های بدوی و تجدید نظر وجود دارد و با این تفاوت که در هیئت‌های بدوی دادگستری یک نفر قاضی حکم صادر می‌کند اما در هیئت‌های بدوی این وزارتخانه سه نفر حکم صادر می‌کنند و این سه نفر یکی نماینده دولت و دو تن دیگر نمایندگان کارگر و کارفرما هستند.

زرگوش تصریح کرد: در تمام شهرستان‌های استان ایلام هیئت بدوی و تجدیدنظر راه‌اندازی کرده و زمان رسیدگی با وجود تعداد درخواست‌ها به کمترین زمان ممکن رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان ایلام گفت: به عنوان مثال در سال 89 و 90 تعداد درخواست‌ها و شکایات یک سوم وضعیت سال 93 بوده و زمان رسیدگی نیز در حوزه تشخیص بدوی 38 روز و در تجدیدنظر 54 روز بوده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص زمان رسیدگی به شکایات است، ادامه داد: با کمال افتخار اعلام می‌کنیم، زمان رسیدگی در مراجع بدوی ما 10 روزه و در مراجع تجدید نظر به 16 روز رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: این کاهش زمان رسیدگی با وجود تعداد درخواست‌ها و شکایات بوده که جا دارد از همه همکارانم در این حوزه تقدیر و تشکر شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار