مدیر محیط زیست ایلام مطرح کرد:
محیط زیست استان ایلام گفت: شدت گرد و غبار در ایلام کاسته شده است.
کد خبر: ۵۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 25 June 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار سلیمان نژاد ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرد و غبار از چهارشنبه شب از طریق شمال عراق وارد استان شده که هم اکنون وضعیت هوای شهر ایلام و شهرهای مختلف استان به اضطرار رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به ورزش باد از شدت گرد و غبار در استان کاسته شده و هوای استان و شهرهای مختلف به سمت هشدار پیش می رود.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون وضعیت مناطق شمالی استان از جمله شهر ایلام و ایوان از دیگر مناطق استان به لحاظ وجود ذرات گرد و غبار بیشتر است.

وی عنوان کرد: شب گذشته میزان ذرت معلق گرد و غبار در هوای شهرستان ایوان ۹ برابر حد مجاز بوده که هم اکنون این میزان پایین آمده است.

سلیمان نژاد تصریح کرد: گرد و غبار تا دو روز آینده در استان وجود دارد ولی از شدت آن کاسته می شود.

وی افزود: از شهروندان تقاضا داریم از بیرون رفتن از خانه ها خودداری کنند مگر اینکه کار ضروری داشته باشند که در این صورت از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار مهمان ۱۰ ساله مردم استان ایلام شب گذشته بار دیگر وارد استان ایلام شد و فضای استان را غبار آلود کرده است که در این بین هوای شهرستانهای مرزی مهران و دهلران بیش از سایر نقاط استان آلوده است.

 حدود یک ماهی بود از گرد و غبار خبری نبود ولی امروز گرد و غبار به طور شدیدی تمام مناطق استان را در برگرفته است.

محیط زیست استان ایلام اعلام کرده که منشا گرد و غبار استان ایلام خارجی است و این توده در شمال غرب کشور عراق وارد استان شده است.

از شب گذشته بر غلظت این توده افزوده شده و تا دو روز پس‌ ازآن به‌صورت پایدار در آسمان استان ایلام برقرار است.

استان ایلام امسال تاکنون ۱۴ روز آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار