معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت:بدون استفاده از توان تشکل های غیر دولتی توسعه محقق نمی شود.
کد خبر: ۶۹۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 24 December 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در آیین آغازین سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم‌نهاد منطقه 4 کشور در محل سالن جلسات هتل زاگرس ایلام اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد برای نخستین بار در سال 1945 با عنوان اعلامی سازمان ملل نامگذاری شدند .

وی افزود:سازمان‌هایی مانند عفو بین‌الملل، صلیب سرخ جهانی و انجمن بین‌المللی آزادی از جمله این تشکل های غیردولتی هستند که فعالیت عام‌المنفعه دارند.

معاون استاندار ایلام افزود: سمن‌ها با قدمتی دیرینه در قالب، مساجد، هیئت‌های مذهبی یا همان نهادهای غیردولتی سنتی در ایراند فعال بوده‌اند و از نمونه‌های جدید می‌توان به صندوق‌های قرض‌الحسنه، خیریه‌ها، انجمن‌های اسلامی، اتحادیه‌ها، اصناف، نظام‌های‌ مهندسی و صنفی در ایران را نام برد که توانسته‌اند نسبت به مشارکت اجتماعی پیشگام و موفق باشند.

نوذری تصریح کرد: در جهان امروز دولت‌ها توانایی به مقصد رساندن وظایف خود را بدون مشارکت اجتماعی ندارند و تنها با ایجاد سمن‌ها افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه تحقق یافتنی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اشاره به مردمی بودن سمن‌ها تصریح کرد: با توجه به مردمی بودن نهادها، غیردولتی بودن و عدم وابستگی سیاسی و سازمانی و همچنین قوی بودن پایگاه اجتماعی سمن‌ها در افزایش مشارکت اجتماعی، پیشرفت و توسعه جامعه مهم‌ترین نقش را دارند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار