کتاب خاطرات هروله تا عرش با محوریت پیاده روی زائران اربعین حسینی از مهران تا کربلا اثر خداداد ابراهیمی رئیس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور و مدیر مسئول روزنامه مهران منتشر شد.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۹ 06 December 2015
کتاب خاطرات هروله تا عرش با محوریت پیاده روی زائران اربعین حسینی از مهران تا کربلا اثر خداداد ابراهیمی رئیس هیات مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور و مدیر مسئول روزنامه مهران منتشر شد.
نگارنده این کتاب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کتاب هروله تا عرش حاوی خاطرات، تجارب و مشاهداتم در آیین پیاده روی های اربعین حسینی سال های 92 و 93 است.
وی گفت: در این پیاده روی ها صحنه های بدیع، زیبا، جالب توجه و شگفت انگیزی از زائران ایرانی، شیعیان عراق و زائران کشورهای حاشیه خلیج فارس مشاهده کردم که این صحنه ها را بوسیله دوربین عکاسی و یادداشت ثبت و ماندگار کردم.
ابراهیمی یادآور شد: در این پیاده روی ها از روستاها، قصبات و شهرهای کوچک و بزرگ مسیر مهران تا کربلا عبور کردم و در طول مسیر با زائرانی از ملیت های مختلف هم صحبت شدم و گفت وگو هایی نیز با کسانی داشتم که به برپایی ایستگاه های صلواتی در طول مسیر منتهی به کربلا از زائران پذیرایی می کردند.
نویسنده کتاب های در خلوت کوچه های ایلام و قصه های مردم ایلام ادامه داد: در کتاب هروله تا عرش از چگونگی استقبال و پذیرایی مردم شیعه نشین استان های جنوب عراق هم مرز با جمهوری اسلامی ایران از زائران حضرت اباعبدالله (ع) مطالب بیان شده است.
ابراهیمی که نگارش کتاب های عاطفه در غبار و دریچه ای به تاریخ مطبوعات ایلام را نیز در کارنامه ادبی و هنری خود دارد، در تازه ترین اثر خود از حضور قومیت های مختلف عراق و دیگر کشورها در شهر کربلا در ایام اربعین و اجرای ویژه برنامه های سوگواری و مدیحه سرایی از سوی آنها در رثای سالار شهیدان غافل نشده است.
کتاب هروله تا عرش در 96 صفحه به صورت تمام رنگی در تیراژ سه هزار نسخه توسط انتشارات زانا با ویرستاری استاد ظاهر سارایی مدیر انتشارات و صفحه آرایی فعال مطبوعاتی استان محمد امین احمدبیگی از سوی انتشارات پیام رسانه همدان با گستره توزیع در سراسر کشور به چاپ رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار