رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات ایلام از تایید صلاحیت دو نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 26 January 2016
رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات ایلام از تایید صلاحیت دو نامزد نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام،یوسف امیدی بااعلام این خبرگفت: 14 نفر داوطلب نمایندگی مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری شدند که چهار نفر از آنان انصراف دادند و صلاحیت علمی هشت نفر نیز تایید نشد.
وی اظهار کرد: با پایان بررسی های شورای نگهبان و مشخص شدن نتیجه نمره های آزمون، صلاحیت دو نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام تایید شد.
رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات ایلام یادآور شد: اسامی این افراد امروز در نامه ای از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و وزارت کشور نیز طبق قانون اسامی را به فرماندار مرکز استان حوزه انتخابیه (ایلام) ابلاغ می کند.
امیدی افزود: فرمانداری نیز موظف است به مدت دو روز (امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه ششم و هفتم بهمن جاری) نتیجه را به صورت کتبی و محرمانه به نامزدها اعلام کند.
امیدی ادامه داد: هشت داوطلب نمایندگی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری که حد نصاب نمره علمی را کسب نکردند طبق قانون می توانند از روز پنجشنبه هشتم تا دهم بهمن به مدت سه روز شکایت و اعتراض خود را به محلی که شورای نگهبان بزودی اعلام می کند و یا دفتر استانی هیات نظارت تحویل دهند.
رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات ایلام گفت: شورای نگهبان نیز از 11 تا 20 بهمن به مدت 10 روز به شکایت و اعتراض داوطلبان رسیدگی خواهد کرد و نظر نهایی خود را 21 بهمن اعلام می کند.
وی افزود: پس از این فرایند، تبلیغات رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده از روز 22 بهمن آغاز می شود و تا پنجم اسفندماه ادامه خواهد داشت.
امیدی بیان کرد: مهلت تبلیغات نامزدها از ششم اسفندماه پایان می یابد و روز بعد انتخابات سراسری مجلس خبرگان رهبری به همراه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
استان 600 هزار نفری ایلام یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات سراسری پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند برگزار می شود.
استان ایلام با دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه سهمیه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار