ارسلان چولکی بعنوان رئیس جدید هیات انجمن های ورزشی استان ایلام معرفی شد.
کد خبر: ۱۸۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 15 February 2016
ارسلان چولکی بعنوان رئیس جدید هیات انجمن های ورزشی استان ایلام معرفی شد.

به گزارش تابناک ایلام؛ انتخابات هیات انجمن های ورزشی استان ایلام روز دوشنبه با حضور دبیر این فدراسیون برگزار شد و ارسلان چولکی با کسب مجموع آرا برای یک دوره چهار ساله رئیس این هیات شد.
دبیر فدارسیون انجمن های ورزشی در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات این هیات گفت: ایلام یکی از استان های قهرمان پروراست که دارای پتانسیل بالایی دررشته های مختلف ورزشی است که باید نگاه ویژه ای به آن شود.
عبدالحسین مهربان اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع مالی در سطح کشور وجود ندارد با جذب اسپانسر و کمک های افراد خیر و علاقه مندان به این رشته ورزشی باید برنامه های خود را پیش ببریم.
وی افزود: یکی از استان هایی که ما وظیفه داریم از آنها هزینه ای نگیریم چون نیاز به توجه بیشتر دارد، ایلام است بنابراین از ورزشکاران این استان در این رشته ورزشی برای حضور در مسابقات کشوری وجهی دریافت نمی کنیم.
مهربان تاکید کرد: با توجه به منابع مالی که وزارت ورزش و جوانان به ما اختصاص داده 10 درصد از اعتبارات دریافتی انجمن های ورزشی در سطح کشور به هیات های استان ها تعلق می گیرد.
به گفته وی، هر استانی که نیاز به توجه ویژه و تامین منابع مالی بیشتری دارد همچنین با توجه به فعالیت آنها در رشته های مختلف ورزشی اعتبار پرداختی به آن استان بیشتر خواهد بود.
مهربان با اشاره به موقعیت استان ایلام یادآور شد: ما باید به ورزش هایی که در استان توسعه بیشتری پیدا می کنند توجه ویژه داشته و سعی کنیم زیر گروه های این رشته را به 12رشته ارتقا دهیم ضمن اینکه در بحث تجهیزات ورزشی چنانچه اعتباری به ما تعلق گرفت به استان هایی که محرومند بیشتر توجه کنیم.
وی گفت: تفاهم نامه ایی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان در زمینه آموزش دبیران تربیت بدنی و تامین امکانات برای ورزش های نوپا منعقد شده که هم معلمان از مزایای این کلاس های آموزشی استفاده می کنند و هم زمینه ای برای توسعه ورزش های نوپا است.
مهربان به ورزش های هوایی نیز اشاره کرد و افزود: جلسه ای با حضور نمایندگان انجمن های هوایی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد این ورزش ها برگزار شده است چون طبق ماده پنج کمیسیون انجمن های ورزشی باید زیر نظر اداره کل ورزش و فدراسیون مربوطه ورزشی فعالیت کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این آیین گفت: این استان با توجه به استعدادهای زیادی که در زمینه های مختلف ورزشی دارد بدلیل کمبود امکانات نیازمند توجه بیشتر مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان است.
بهروز حیدرزاده افزود: ما باید در توسعه انجمن های ورزشی با مطالعه بیشتر وارد شویم ایلام در چند رشته ورزشی دارای استعداد های خوبی است که قطعا با سیاست هایی که رئیس جدید و همکاران شان دارند می تواند موفق باشند.
وی تاکید کرد: برای اضافه کردن رشته های جدید ابتدا باید زیر ساخت هارا آماده کنیم و برای ورزش هایی که در استان هست برنامه ریزی کنیم از جمله ورزش های هوایی که هم می تواند بخشی از منابع درآمدی برای این هیات باشد و هم با استقبال خوبی مواجه شوند.
حیدرزاده یادآور شد: بین دستگاه ها تعامل به وجود آید تا بتوانیم از امکانات دیگر دستگاه ها بهره مند شویم ما یک پروتکل با مسئولان ورزشی استان واسط عراق در خصوص توسعه فعالیت های مشترک ورزشی داشتیم که می تواند نقطه عطفی برای ورزش استان باشد و تا حدودی بخش مالی هیات ها را مرتفع کند.
وی گفت: در تلاشیم یک فضای مناسب برای انجمن های ورزشی در نظر بگیریم ضمن اینکه در صورت رفع ایرادهای موجود، یک سالن کامل نیز در اختیار هیات انجمن های ورزشی قرار می گیرد.
انتخابات هیات انجمن های ورزشی استان ایلام روز دوشنبه با حضور دبیر فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، روسای هیات های شهرستان ها و برخی چهره های ورزشی رشته های مختلف در فرهنگسرای جوان ایلام برگزار شد.
در حاشیه این نشست، تفاهم نامه همکاری مشترک بین هیات انجمن های ورزشی و دانشگاه آزاد ایلام نیز منعقد شد.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار