رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: باید از ظرفیت بزرگ اربعین برای جهانی کردن ایلام استفاده شود.
کد خبر: ۲۶۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 29 July 2016

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: باید از ظرفیت بزرگ اربعین برای جهانی کردن ایلام استفاده شود.

به گزارش تابناک ایلام؛دکترحسین قدیانی در جلسه رؤسای مراکز آموزش عالی و عضو هیئت‌علمی مراکز آموزشی استان و با تأکید بر اینکه بسیج از بدنه مردم بوده و به هیچ‌کس وابسته نیست، اظهار کرد: مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر متجاوزان بعثی قدم علم کردند و با دارای بیش از 435 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و در وسعت بسیار زیادی درگیر جنگ با عراق بود اما کمترین میزان جنگ زده در استان‌های مجاور را داشت و این نشان از روحیه سلحشوری مردمان این دیار است.

وی بابیان اینکه این‌یک واقعیت هست که دانشجو مسئله استاد شده،استاد مسئله دانشگاه و دانشگاه مسئله حاکمیت، این‌یک تهدید است و کارهای که در حوزه آموزش علمی کرده‌ایم با توجه به وضعیت اقتصادی و دیگر امور کشور زیاد کارساز نبوده است افزود: شهید تهرانی که پدر موشکی ایران شد و شهید آشتیانی که موسسه رویان را راه‌اندازی کرد در دل دانشگاه‌های کوچک و بدون ادعا بیرون آمدند، و این‌یک انتقاد جدی است که برخی دانشگاه‌ها از سرمایه مملکت استفاده می‌کنند اما کار زیادی تاکنون انجام نداده‌اند.

قدیانی ادامه داد: اقدام مطلوبی برای جوش دادن صنعت با دانشگاه هنوز صورت نگرفته است، لذا در این زمینه نیازمند اقدام جدی و عملی هستیم والان مشکلی جدی که در بحث دانش و توانمندی داریم مدیریت است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بابیان تأکید بر اینکه زبان‌شناسی مشکل جدی بین صنعت و دانشگاه است افزود: دانشگاه و صنعت باید طوری کار کنند که زبان هم دیگر ا بفهمند تا ارتباط بین آن‌ها به معنای واقعی برای توسعه شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه یک فرماندهی واحد در مدیریت علمی کشور وجود ندارد که باعث بروزمشکلات در این حوزه شده است خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکنون کار مطلوبی انجام نداده و شاهکاری که کرده است توانسته چهارتا مدیر عوض کند،که دردی از مشکلات را حل نمی‌کند.

قدیانی خاطرنشان کرد: اقدامات باید حساب‌شده و با مدیریت درست هدایت شود تا نتیجه بگیرم، هنوز دانشگاهی نیامده این مسئله را بررسی کند که چرا قوانین در عرصه تولید دست و پاگیر ولی در عرصه واردات راحت است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بابیان اینکه باید نظم در امور در معنا باشد  نه ظاهر و شعار تصریح کرد: زائران اربعین در ایلام اگر به‌خوبی مدیریت شوند قطعاً توسعه استان را در پی خواهد داشت و باید از ظرفیت بزرگ اربعین برای جهانی کردن ایلام استفاده شود اما متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در این راستا نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید هتل در مرز ایلام و مهران ایجاد شود و شب زائران اسکان داده شوند گفت: برای مثال اگر هر زائر فقط یک بیسکویت و آب‌معدنی از ایلام بخرد این استان روی ریل توسعه می‌افتد و بسیاری از معیشت‌های اقتصادی حل می‌شود.

قدیانی بابیان اینکه در استان باید یک اتاق فکر توسط نخبگان تشکیل شوند و به ریز مسائل استان را موردبررسی و تحلیل قرار دهند و پیگیر امور برای رفع مشکل باشند افزود: متأسفانه شفافیت اطلاعاتی در کشور جود ندارد و ورودی خروجی‌ها در برخی زمینه اصلاً معلوم نیست که ضروری است نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها باید احصاء شود و تلاش عملی برای حل آن‌ها شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار