به منظور جلب مشارکتهای مردمی دراطفاءحریق

کمیته اطفاءحریق درمحیط زیست تشکیل شد

کمیته اطفاء حریق با حضور سمن‌های محیط زیستی استان ایلام تشکیل شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، ، «مازیار سلیمان نژاد» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام  درجلسه کمیته اطفاء حریق استان اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مردم‌نهاد برای اطلاع‌رسانی ،تجهیز و سازمان‌دهی گروه‌های توانمند برای مهار آتش‌های احتمالی است. 

وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: شرکت در مانورهای اطفاء حریق، تشکیل گروه‌های توانمند درزمینهٔ مهار آتش‌سوزی و برخورداری از آمادگی و سرعت  عمل لازم در مواقع اضطراری  ازجمله فعالیت‌های مهم سمن‌های محیط زیستی در اطفاء حریق است. 

سلیمان نژاد آموزش گروه‌های هدف سمن‌ها، تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز در حد توان و ظرفیت موجود حضور فعال و نظارت بر عملیات اطفاء حریق، پشتیبانی نیروها از طریق خودرو، آب و... پیگیری تأمین امکانات لازم برای مهار آتش‌سوزی و گشت و کنترل مستمر در مناطق تحت مدیریت استان را از برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام در این زمینه عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام اضافه کرد: در استان ایلام 38 سازمان مردم‌نهاد محیط زیستی در حال فعالیت هستند که نشانه سطح بالای مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط‌زیست است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار