به منظور جلب مشارکتهای مردمی دراطفاءحریق
کمیته اطفاء حریق با حضور سمن‌های محیط زیستی استان ایلام تشکیل شد.
کد خبر: ۵۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 06 July 2015
به گزارش تابناک ایلام، ، «مازیار سلیمان نژاد» مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام  درجلسه کمیته اطفاء حریق استان اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مردم‌نهاد برای اطلاع‌رسانی ،تجهیز و سازمان‌دهی گروه‌های توانمند برای مهار آتش‌های احتمالی است. 

وی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و جوامع محلی در حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست اشاره کرد و افزود: شرکت در مانورهای اطفاء حریق، تشکیل گروه‌های توانمند درزمینهٔ مهار آتش‌سوزی و برخورداری از آمادگی و سرعت  عمل لازم در مواقع اضطراری  ازجمله فعالیت‌های مهم سمن‌های محیط زیستی در اطفاء حریق است. 

سلیمان نژاد آموزش گروه‌های هدف سمن‌ها، تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز در حد توان و ظرفیت موجود حضور فعال و نظارت بر عملیات اطفاء حریق، پشتیبانی نیروها از طریق خودرو، آب و... پیگیری تأمین امکانات لازم برای مهار آتش‌سوزی و گشت و کنترل مستمر در مناطق تحت مدیریت استان را از برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام در این زمینه عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام اضافه کرد: در استان ایلام 38 سازمان مردم‌نهاد محیط زیستی در حال فعالیت هستند که نشانه سطح بالای مشارکت‌های مردمی در حوزه محیط‌زیست است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار